Kjøpsbetingelser

1. Avtalen

Les alltid gjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel hos Tanstore.no.

Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom Tan Store AS og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos Tan Store. Avtalen anses som gjort når Kjøper sender ordren til Selger via betal-siden.

 

2. Partene

Selger

    • Firmanavn: Tan Store AS
    • Org nummer: 916 655 282
    • Kontaktadresse: Sørems veg 18, 9006 Tromsø, Norge
    • E-post: post@tanstore.no

Kjøper:

Kjøper er den person som foretar bestillingen, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen

 

 

3. Priser

Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer merverdiavgift.

For Norge er opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll, og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt.

Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på produkter.

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.

Rabattkoder: 

Rabattkoder gjelder for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til avvise eventuelle salg og deaktiverte rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt en rabattkode per ordre.

Tilbud:

Alle tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring. Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på kjøpet, må disse kravene være opprettholdt. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes, vil vi belaste deg for produktets ordinære verdi. 

 

4. Betaling

Hos oss har vi valget mellom 5 betalingsmetoder:

  1. Stripe Kortbetaling – benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, trekkes kjøpssummen på kortet samme dag som bestillingen blir gjort. 
  2. Klarna Faktura med 14 dagers betalingsfrist. Velger du å betale med faktura mottar du faktura på mail når pakken sendes fra oss. Faktura forfaller i løpet av 14 dager.
  3. Klarna Delbetaling, dette ligger som et eget valg i kassen. Faktura sendes til samme mailadresse som er lagt inn med bestillingen.
  4. Vipps Du kan betale raskt og enkelt med Vipps. Overføringen går via NETS og du trenger kun følge instruksene i Vipps-appen. Beløpet blir reservert når ordren er bekreftet og pengene trekkes når ordren er sendt. Krever smarttelefon med Vipps-app og brukerkonto. Betaling via Vipps følger DNB sine brukervilkår.
  5. Appel pay. Hurtigkasse, du kan betale raskt med registrert kort i appel. Betalingen blir trekt direkte.

 

Klarna: Verdt å merke seg ved valg av klarna faktura/delbetaling må man være fylt 18år for å handle hos oss. Klarna kan kontaktes på telefon 21018991 eller på www.klarna.no

 

 

5. Leveringsmetoder

Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen og e-mail adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt.

Metodene vi benytter er:

1. Gratis frakt. Pakken blir levert i postkassen, får den ikke plass i postkassen  leveres den til ditt nærmeste utleveringsted. Normal leveringstid: 4-7 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

2. Pakke levert på hentested 149kr. Pakken blir levert til nærmeste utleveringssted. 3-7 virkedagers leveringstid fra pakken er sendt fra oss. Du må skrive under og legitimere deg når du hentet ut pakken på hentested. 

3. Express over natt fra og med pakken blir sendt fra oss. 299kr. Levers av DHL. Pakken blir levert på dør, mottaker må skrive under. 

 

 Merk postkassen med navnet ditt for å sikre deg levering.

 

Som kunde plikter du å følge med på status på din forsendelse. Tanstore.no er ikke ansvarlig for utlevering av melding om ankommet pakke. PostNord/Posten returner etter sitt system uavhentet pakker etter 14 dager.

Dersom du ikke er hjemme på avtalt leveringstidspunkt, ikke henter varene eller nekter å motta dem, vil varene bli returnert til oss for din regning. Du vil i slike tilfeller bli tilbudt å få ordren tilsendt på nytt til kr 59,-. Dersom du ikke betaler ny frakt eller ikke ønsker sendingen på nytt vil du bli belastet et gebyr på kr 200,- fra det innbetalte beløp i tillegg til returfrakt på kr 59,-. Eventuelt restbeløp blir kreditert til ditt kort, kontonummer eller via Klarna avhengig av din betalingsmetode. 

Dersom du ber Posten om å returnere varen, samt at du på forhånd melder fra til oss om at du benytter deg av angreretten innen fristen, skal du bare betale for returkostnaden.

Om din pakke ikke leveres innen avtalt tid kan du som kunde fastsette en rimelig tilleggsfrist. Skulle denne fristen oversittes kan du heve kjøpet og få pengene tilbake innen 14 dager.

 

Kansellering/adresse endring/endre bestilling

Hos Tan Store ønsker vi å få levert pakken så raskt som mulig. Du har muligheten til å selv endre leveringsadressen før betaling av ordren eller godkjenning av faktura/delbetaling. Vi sender alle pakker til leveringsadressen som er lagret på ordren når vi registrerer din innbetaling er derfor ikke mulig å endre adresse eller kansellere etter din bestilling.

 

6. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når hun, eller hennes representant, har fått varene levert i tråd med punkt 4. Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.

 

7. Angrerett

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen foreskrevne opplysninger om angreretten.

Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev.) Kjøperen må selv betale frakt for retur av varen.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake 14 dager innen mottatt vare. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten, men selgeren kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen.

Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen skal sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen.

Kjøperen har rett til å returnere et brukt produkt så lenge bruken er begrenset og aktsom, mot at Selger kun tilbakebetaler deler av summen avhengig av produktets bruk og verditap på grunn av bruken.

Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som etter sin art ikke kan tilbakeleveres hvor forseglingen er brutt.

 

8. Undersøkelse av varen

Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon jf. kontraktens punkt 11.

Vi pakker våre pakker manuelt å feil kan dessverre skje. Hvis varene du får i pakken ikke stemmer med det du har bestilt bør du kontakte oss med engang og innen 14 dager etter at varen er mottatt, slik at vi kan rette opp i feilen. Hvis vi har sendt deg feil vare ber vi deg om at du forteller hva du har mottatt, med bilder av produktet i original emballasjen oppå pakkeseddelen du fikk med i pakken. 

Vi gjør det vi kan for å unngå transport skader, dessverre kan man aldri helgardere seg. Om din vare har fått en skade, kontakt oss med engang å fortell hva som er skadet samt nærbildet av skaden.

Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare - gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om utsolgtsituasjoner.

 

9. Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen med engang etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Vårt «Kontakt oss» felt bør brukes for dette.

Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert.

 

10. KJØPERENS RETTIGHETER VED FORSINKELSE

Kjøperen må melde krav til selgeren ved forsinkelse jf. §19 i forbukerkjøpsloven.

Krever Kjøper heving av kjøp jf. Forbrukerkjøpsloven §23, vil beløpet Kjøper har betalt utbetales til kontonummer sendt til Selger innen 14 dager etter at dette er mottatt.

Vi gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig til enhver tid. Leveringstid er normalt 4-7 virkedager. På spesielle dager som lanseringer og black-week kan det ta noe ekstra tid.

Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos TanStore eller hos PostNord/Posten. Maksimal leveringstid er 3 uker fra bestillingen din ble utført. Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen den tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet uten noen kostnad, dersom ikke annet er avtalt.

Hvis du ikke har mottatt din pakke innen 5 uker, er du som kunde ansvarlig for å gi oss beskjed innen 5 uker etter din bestilling. Din bestilling vil anses som levert etter dette tidspunkt.

Har du mottatt pakken din men mangler deler av ordren din er du som kunde pliktig til å gi oss beskjed umiddelbart etter at pakken er mottatt. Om vi ikke får beskjed vil hele din ordre ansees som mottatt.

 

11. Kjøperens rettigheter ved mangel

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og erstatning fra selgeren.

 

12. Retting eller omlevering

Dersom varen har en mangel, kan kjøperen kreve at selgeren retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Selgeren kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

Selgeren skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller omlevering skal foretas uten kostnad for kjøperen, uten risiko for at kjøperen ikke får dekket sine utlegg og uten vesentlig ulempe for kjøperen. Selgeren kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig.

Selv om kjøperen verken krever retting eller omlevering, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering, kan kjøperen ikke kreve prisavslag eller heving.

Krever Kjøper heving av kjøp jf. Forbrukerkjøpsloven §32, vil beløpet Kjøper har betalt utbetales til kontonummer sendt til Selger innen 14 dager etter at dette er mottatt.

 

13. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 10 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke forskuddsbetalte uavhentede varer.

Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sinrett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet. Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt.

Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens  tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.

Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.

Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.

Dersom du ikke er hjemme på avtalt leveringstidspunkt, ikke henter varene eller nekter å motta dem, vil varene bli returnert til oss for din regning. Du vil i slike tilfeller bli tilbudt å få ordren tilsendt på nytt til kr 59,-. Dersom du ikke betaler ny frakt eller ikke ønsker sendingen på nytt vil du bli belastet et gebyr på kr 200,- fra det innbetalte beløp i tillegg til returfrakt på kr 59,-. Eventuelt restbeløp blir kreditert til ditt kort, kontonummer eller via Klarna avhengig av din betalingsmetode. 

 

 

14. Garanti

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de rettighetene kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 11 og 12. Selger følger Forbrukertvitstsutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist. Garanti gitt av Selger gjelder kun i Norge.

 

15. Personvern

Ved handling på tanstore.no oppbevarer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg samt kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen. Ønsker du at vi sletter din kontaktinfo fra ordrer etter at det er mottatt, kan du kontakte oss via Kontakt Oss siden.

Vi oppbevarer ikke kredittkortnummer hos oss, men hos vår betalingspartner Klarna.

Vi samler inn og bruker loggdata på hvilke sider våre kunder besøker. Dette for å kvalitetssikre kundeopplevelsen, og sørge for at nettbutikken er designet best mulig.

Nettsiden benytter cookies.

Tanstore.no selger ikke personopplysninger til tredjeparter. Tredjeparter får kun tilgang på personopplysninger dersom det kreves for en tjeneste de tilbyr.

Tanstore.no sin daglig leder er ansvarlig for behandlingen av personopplysningene.

 

16. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 6 og 8. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerådet for mekling.

 

17. Alder

Du må være over 15 år for å utføre en handel hos oss. Handler du med faktura eller delbetaling er aldersgrensen 18 år.