Kjøpsbetingelser

1. Avtalen

Les alltid gjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel hos Tanstore.no.

Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom Tan Store AS og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos Tan Store. Avtalen anses som gjort når Kjøper sender ordren til Selger via betal-siden.

 

2. Partene

Selger

    • Firmanavn: Tan Store AS
    • Org nummer: 916 655 282
    • Kontaktadresse: Sørems veg 18, 9006 Tromsø, Norge
    • E-post: post@tanstore.no

Kjøper:

Kjøper er den person som foretar bestillingen, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen

 

3. Priser

Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er inkludert merverdiavgift. Det er ingen skjulte kostnader hos oss og prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift, fakturagebyr og fraktkostnader. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad, merverdiavgift og frakt.

Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på produkter.

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.

 

Rabattkoder: 

Rabattkoder gjelder for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til avvise eventuelle salg og deaktiverte rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt en rabattkode per ordre. Vi legger ikke inn rabattkoder etter din bestilling er lagt inn.

 

Tilbud:

Alle tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring. Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på kjøpet, må disse kravene være opprettholdt. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes, vil vi belaste deg for produktets ordinære verdi. 

 

4. Produkter og vareinformasjon

Vi i Tan Store gjør vårt beste for å gi deg korrekte produktopplysninger. Alle nyanser og størrelses anbefalinger er veiledende og vil naturligvis ikke passe for alle. Dersom ditt produkt ikke passer, kan ikke Tan Store stå til ansvar for valg av nyanse eller størrelse. Det følger med bruksanvisning på alle produkter som krever dette. 

Bilder vi bruker i nettbutikken er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.

 

5. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris.

 

6. Betaling

Hos oss har vi valget mellom 5 betalingsmetoder:

  1. Stripe Kortbetaling – benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, trekkes kjøpssummen på kortet samme dag som bestillingen blir gjort. 
  2. Klarna Faktura med 14 dagers betalingsfrist. Velger du å betale med faktura mottar du faktura på mail når pakken sendes fra oss. Faktura forfaller i løpet av 14 dager.
  3. Klarna Delbetaling, dette ligger som et eget valg i kassen. Faktura sendes til samme mailadresse som er lagt inn med bestillingen.
  4. Vipps Du kan betale raskt og enkelt med Vipps. Overføringen går via NETS og du trenger kun følge instruksene i Vipps-appen. Beløpet blir reservert når ordren er bekreftet og pengene trekkes når ordren er sendt. Krever smarttelefon med Vipps-app og brukerkonto. Betaling via Vipps følger DNB sine brukervilkår.
  5. Appel pay. Hurtigkasse, du kan betale raskt med registrert kort i appel. Betalingen blir trekt direkte.

 

Klarna: Verdt å merke seg ved valg av klarna faktura/delbetaling må man selv være registrert på adressen du bestiller i samt være fylt 18år for å handle hos oss. Klarna kan kontaktes på telefon 21018991 eller på www.klarna.no

 

7. Leveringsmetoder og leveransevilkår

Det er kjøperens ansvar å sørge for at navn, adressen og e-mail adresse som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt.

Metodene vi benytter er:

 

1. Gratis frakt. Pakken blir levert i postkassen, får den ikke plass i postkassen  leveres den til ditt nærmeste utleveringsted. Normalt sett leveringstid: 2-5 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

2. Pakke levert på ditt lokale hentested 79kr. Pakken blir levert til ditt lokale hentessted. Normalt sett 2-5 virkedagers leveringstid fra pakken er sendt fra oss. Du må skrive under og legitimere deg når du hentet ut pakken på hentested. Her kan du også bestille "pakken din på døren" for rundt 55kr ekstra i sporingen din til posten. 

3. Express over natt fra og med pakken blir sendt fra oss. 299kr. Levers av DHL. Pakken blir levert på dør, mottaker må skrive under. Normalt sett 1-2 virkedager. 

 

 Merk postkassen med navnet ditt for å sikre deg levering.

Postbudet kommer som hovedregel mandag, onsdag og fredag den ene uka og tirsdag og torsdag den neste. Har du postboks får du post hver dag mandag til fredag.

Er dagen en helligdag, vil vi forskyve distribusjonsfrekvensen med en dag.

Som kunde plikter du å følge med på status på din forsendelse. Tanstore.no er ikke ansvarlig for utlevering av melding om ankommet pakke. Posten returner etter sitt system uavhentet pakker etter 14 dager.

Dersom du ikke er hjemme på avtalt leveringstidspunkt, ikke henter varene eller nekter å motta dem, vil varene bli returnert til oss for din regning. Du vil i slike tilfeller bli tilbudt å få ordren tilsendt på nytt til kr 59,-. Dersom du ikke betaler ny frakt eller ikke ønsker sendingen på nytt vil du bli belastet et gebyr på kr 200,- fra det innbetalte beløp i tillegg til returfrakt på kr 59,-. Eventuelt restbeløp blir kreditert til ditt kort, kontonummer eller via Klarna avhengig av din betalingsmetode.
 

Dersom du ber Posten om å returnere varen, samt at du på forhånd melder fra til oss om at du benytter deg av angreretten innen fristen, skal du bare betale for returkostnaden.

Om din pakke ikke leveres innen avtalt tid kan du som kunde fastsette en rimelig tilleggsfrist. Skulle denne fristen oversittes kan du heve kjøpet og få pengene tilbake innen 14 dager.

 

Kansellering/adresse endring/endre bestilling

Hos Tan Store ønsker vi å få levert pakken så raskt som mulig. Det er kundens eget ansvar å skrive rett navn, adresse og e-mail adresse. Du har muligheten til å selv endre leveringsadressen før betaling av ordren eller godkjenning av faktura/delbetaling. Vi sender alle pakker til leveringsadressen som er lagret på ordren når vi registrerer din innbetaling er derfor ikke mulig å endre adresse eller kansellere etter din bestilling.

Det er svært viktig at postnummer og gatenummer stemmer, da Posten er meget nøye på at disse må være korrekte. Vi fraskriver oss ansvaret om kunden ikke har oppgitt korrekt navn, adresse og e-mail adresse og vil da vente på en evt retur fra Posten før vi sender ut pakken på nytt. Kunden må selv stå for ny utsendelse. Kunden kan velge å angre kjøpet, men porto blir da trukket fra ordresum før tilbakebetaling.

 

C/O adresse er viktig om du bor på annen adresse enn din folkeregistrerte.

 

Bor du på en C/O adresse er det viktig at du får med fullstendig navn på den som er folkeregistrert på adressen.

 

Eksempel:

 

Michelle Andreassen (ditt navn)

C/O Ida Andersen, plutoveien 18

(den du bor hos + gate/veinavn)

 

8. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når hun/han, eller hennes/hannes representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6. Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.

 

9. Angrerett

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen foreskrevne opplysninger om angreretten.

Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema eller brev.) Kjøperen må selv betale frakt for retur av varen.

Varen må leveres tilbake til selgeren i samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen skal sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen.

Dersom varens verdi er redusert mer enn nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, må du dekke dette verditapet.

Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som etter sin art ikke kan tilbakeleveres hvor forseglingen er brutt.

Ved heving av kjøp og benyttelse av angrefrist, refunderer vi ordresummen, innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur.

 

10. Reklamasjon ved mangel ved varen og frist for å melde krav

Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren.

Hvis varene du får i pakken ikke stemmer med det du har bestilt bør du kontakte oss med engang og innen 14 dager etter at varen er mottatt, slik at vi kan rette opp i feilen.  Hvis vi har sendt deg feil vare ber vi deg om at du forteller hva du har mottatt, med bilder av produktet i original emballasjen oppå pakkeseddelen du fikk med i pakken.  Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare - gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om utsolgtsituasjoner.

Om din vare har fått en skade, kontakt oss å fortell hva som er skadet samt nærbildet av skaden oppå pakkeseddelen.

Vårt «Kontakt oss» felt brukes for dette.

Varer som er skadet etter sending med Posten må fremvises på postkontor og skademelding må fylles ut.

Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert.

 Har du mottatt pakken din men mangler deler av ordren din er du som kunde pliktig til å gi oss beskjed umiddelbart etter at pakken er mottatt. Om vi ikke får beskjed vil hele din ordre ansees som mottatt.

 

11. LEVERING & FORSINKELSE

Vi gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig til enhver tid. Leveringstid er normalt 2-5 virkedager. På spesielle dager som lanseringer og black-week kan det ta noe ekstra tid.

Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos TanStore eller hos Posten. Maksimal leveringstid er 3 uker fra bestillingen din ble utført. Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen den tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet uten noen kostnad, dersom ikke annet er avtalt.

Hvis du ikke har mottatt din pakke innen 5 uker, er du som kunde ansvarlig for å gi oss beskjed innen 5 uker etter din bestilling. Din bestilling vil anses som levert etter dette tidspunkt.

 

12. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 10 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke forskuddsbetalte uavhentede varer.

Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sinrett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet. Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt.

Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens  tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.

Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.

Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.

Dersom du ikke er hjemme på avtalt leveringstidspunkt, ikke henter varene eller nekter å motta dem, vil varene bli returnert til oss for din regning. Du vil i slike tilfeller bli tilbudt å få ordren tilsendt på nytt til kr 59,-. Dersom du ikke betaler ny frakt eller ikke ønsker sendingen på nytt vil du bli belastet et gebyr på kr 200,- fra det innbetalte beløp i tillegg til returfrakt på kr 59,-. Eventuelt restbeløp blir kreditert til ditt kort, kontonummer eller via Klarna avhengig av din betalingsmetode. 

 

 

13. Garanti

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de rettighetene kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 & 11. Selger følger Forbrukertvitstsutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist. Garanti gitt av Selger gjelder kun i Norge.

 

14. Personvern

Ved handling på tanstore.no oppbevarer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg samt kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen. Ønsker du at vi sletter din kontaktinfo fra ordrer etter at det er mottatt, kan du kontakte oss via Kontakt Oss siden.

Vi oppbevarer ikke kredittkortnummer hos oss, men hos vår betalingspartner Klarna.

Vi samler inn og bruker loggdata på hvilke sider våre kunder besøker. Dette for å kvalitetssikre kundeopplevelsen, og sørge for at nettbutikken er designet best mulig.

Nettsiden benytter cookies.

Tanstore.no selger ikke personopplysninger til tredjeparter. Tredjeparter får kun tilgang på personopplysninger dersom det kreves for en tjeneste de tilbyr.

Tanstore.no sin daglig leder er ansvarlig for behandlingen av personopplysningene.

 

15. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 9 og 11. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerådet for mekling.

 

16. Alder

Du må være over 15 år for å utføre en handel hos oss. Handler du med faktura eller delbetaling er aldersgrensen 18 år.